Čes. stomatol. Prakt. zub. lék. (Czech Dental Journal) 2010; 110(6): 88-90
E-learning ve výuce na Klinice zubního lékařství LF UP v Olomouci
- Klinika zubního lékařství LF UP a FN, Olomouc
Pojem e-learning má několik významů, ale nejvýstižnější je definice akcentující pedagogickou stránku, podle které je e-learning charakterizován jako vzdělávací proces, spojený s počítači, informačními a komunikačními technologiemi (ICT). Probíhá zde vzdělávání za účelem dosažení vzdělávacích cílů dle Bloomovy taxonomie (znalost, pochopení, aplikace, analýza, syntéza, evaluace). Přestože výhody této nové formy vzdělávání již začínají ve výuce mnoha disciplín převažovat, jsou naopak obory, kde paralelně musí probíhat i klasický způsob výuky. K těmto oborům patří i zubní lékařství.
Zavedením e-learningu do klasické prezenční výuky plánujeme zvýšit přístup k odborným, relevantním informacím a zajistit tak co nejlepší kvalitu vzdělávání studentů zubního lékařství.
Klíčová slova: e-learning; definice e-learningu; prezenční výuka; distanční vzdělání; blended e-learning; web-based training; multimediální metody výuky
E-learning in Education at Dental Clinik of LF UP, Olomouc
Conception of e-learning has several definitions, but the most concise is definition accentuated a pedagogical aspect according which e-learning is characterized as educational process associated with computers and Information and Communication Technologies (ICT). Such education is realized for achieving educational goals according Bloom's taxonomy (knowledge, understanding, application, analysis, synthesis, evaluation). In spite of the fact that the benefits of this new form of teaching are prevailed over, the specialities are existed which require the classical form of teaching. Dentistry belongs to these specialities.
The introduction of e-learning into the classical form of teaching is planned to increase the admission to the profesional relevant informations and to provide the optimal level of dentistry students education.
Keywords: e-learning; definition of e-learning; full-time study; distance learning; blended e-learning; web-based training; multimedial methods of study
Zveřejněno: 1. prosinec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- Browne, L., Mehra, S., Rattan R., Thomas, G.: Comparing lecture and e-learning as pedagogies for new and experienced professionals in dentistry. British Dental Journal, 197, 2004, 2, 2004, s. 95-97.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Knotková-Hofštetrová, M.: E-learning a kreditní systém. StomaTeam, roč. 9, 2009, 2, s. 37.
- Kopecký, K.: E-learning nejen pro pedagogy. Olomouc, HANEX, 2006.
- Květoň, K.: Úloha e-learningu na školách. Ostravská univerzita v Ostravě, 2005, s. 5-7.
- McKimm, J., Jollie, C., Cantillon, P.: ABC of learning and teaching. BMJ, 326, 2003, s. 870-873.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Neumajer, O.: E-learning, 2007.
- Průcha, J.: Hodnocení kvality a efektivity e-learningového (eL) vzdělávání. Praha, Centrum pro studium vysokého školství, 2004.
- Strauss, R., Mofidi, M., Sandler, E. S., Williamson, R. 3rd, McMurtry, B. A., Carl, L. S., Neal, E. M.: Reflective learning in community-based dental education. Journal of Dental Education, 67, 2003, 11, s. 1234-1242.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Čermáková, H.: Učitelské listy. [Online] Agentura STROM, 21. září 2009. http://www.ucitelske-listy.cz/2009/09/hana-cermakova-e-learning-jako-doplnek.html.
- Mefanet [Online] http://www.mefanet.cz.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.